Dovolená na podzim ……
Více než polovina Čechů plánuje podzimní dovolenou v Česku
Podzimní dovolenou v České republice plánuje
55 % Čechů. Více než čtvrtina z nich by chtěla vyrazit do Jihočeského kraje. Podzimní dovolená bude trvat v průměru sedm a půl dne a Češi při ní plánují utratit 5793 korun na osobu. Nejoblíbenějším typem ubytování je penzion, následují hotely vyšších kategorií nebo neplacené ubytování u známých či přátel. K nejčastěji uváděným aktivitám patří pěší turistika, lehčí procházky a kratší cyklovýlety.
Podzimní dovolená bude nejčastěji kombinací odpočinku a lehké sportovní aktivity, ze kterých suverénně vede pěší turistika, procházky nebo kratší výlety na kole. K dalším oblíbeným formám trávení podzimní dovolené patří návštěva kulturních památek nebo zcela odpočinková dovolená například ve wellness. Menší zájem je o návštěvu měst, ale i lázní. „I proto připravujeme ve spolupráci s aerolinkami digitální kampaně v Itálii, Francii, Španělsku, Švédsku a Izraeli s cílem přilákat zahraniční turisty dovolenou právě do českých měst, například na vánoční trhy. Kromě toho připravujeme v zahraničí produktové kampaně na české lázně a lyžování na českých horách,“ říká Jan Herget ředitel agentury CzechTourism a pokračuje: „Lázním určitě pomůže, že Češi mohou do konce roku ještě využít vouchery, které jim při šestidenním pobytu s pěti lázeňskými procedurami ušetří čtyři tisíce korun na osobu.“
Zájem Čechů o tuzemskou podzimní dovolenou potvrzují také data společnosti Previo. „Pozitivně nás překvapilo zvýšení obsazenosti v podzimních měsících. Například v listopadu očekáváme její nárůst o 5 p.b. oproti předloňskému roku. Ve stejném srovnání vidíme růst i v září o 2,9 p.b. a v říjnu o 2,9 p.b. V popularitě vede stále Jihomoravský kraj, jehož obsazenost je nad průměrem ostatních regionů. Poptávka Čechů po dovolených bezpochyby přispívá k restartu našeho hotelnictví. Těší nás také rostoucí zájem o službu online check-in. Díky naší aplikaci se každý měsíc bezkontaktně ubytuje více jak 100 000 hostů,“ uvádí David Laryš, marketingový ředitel Previo.
„I přes pozitivní data z obsazenosti na podzimní měsíce je zřejmé, že cesta k trvalé k obnově sektoru cestovního ruchu bude ještě dlouhá. Dle predikcí Tourism Economics pro Evropu by se domácí cestovní ruch mohl dostat na předcovidovou úroveň už v roce 2022, nicméně v rámci incomingu by to z pohledu cest z nejbližších evropských trhů mělo být až v roce 2023 a ze vzdálených trhů dokonce až v roce 2025, “ dodal Herget.
Podzimní dovolenou v zahraničí plánuje 32 % Čechů. Více nakloněni zahraniční dovolené jsou mladí lidé mezi 18 a 30 lety (44 %), vysokoškolsky vzdělaní (41 %) a lidé s nejvyššími příjmy (46 %).